חוויה קולינרית בצפון

הצפון והעושר בצמחייה ובמזג האוויר הקר תמיד עושים חשק לצאת לבילויים, טיולים ולחופשות באזור. הצפון בישראל מתקשר לא רק לנופים נהדרים שקורצים לנו בכל ימות השנה ומבטיחים לנו מראות ירוקים ושופעי מים, אלא גם עושר קולינרי שנובע מהרקע החקלאי של רוב היישובים שם ומהגיוון הדמוגרפי שמבטיח הרבה סוגים של תפריטים והצעות. אנחנו יכולים להתחיל בבילוי במסעדות שף במבנים ייחודיים שמנצלים היטב את הנוף ואנחנו יכולים למצוא חוויה קולינרית גם במקומות קטנים כמו צימרים, מסעדות משפחתיות קטנות, חוות ומיזמים פרטיים בקיבוצים ובמושבים ואפילו למצוא אותה ביישובים של דרוזים וערביי ישראל שמציעים מגוון קולינרי מפתה.

הייחודיות של חוויה צפונית

מי שלא גר בצפון לא תמיד מודע לדקויות שמאפיינות כל אזור בנפרד, כמו העמקים מול ההרים, הכנרת מול החוף המערבי, הגולן מול עמק הירדן. מי שער לכל ההבדלים ומפיק מהם את המרב הם אותם שפים ובעלי מסעדות שמנצלים היטב את הנופים המדהימים שבהם הם גרים על מנת לבנות מיזמי תיירות מוצלחים ומפתים שמציעים חוויות קולינריות לכולם. מי שאוהב טעמים שונים ומגוון יכול למצוא אצל כל אחד מהם את הטעם והסגנון שלו וגם להתנסות בכל מה שטרם הכירו. החקלאים של האזור הזה מספקים בדרך כלל כל מה שנדרש על מנת לבשל ברמה גבוהה וזה כולל גם את הבשר המשובח שגדל בגליל וברמת הגולן, קרוב לבית ולמסעדות הגורמה. את הירקות והפירות מגדלים באזור וגם את חלק מהגבינות ואת הדגים ופירות הים קל להביא מדייגי הצפון בגליל המערבי שמביאים שלל טרי בכל יום. כלומר, יש שם את כל התנאים האידיאליים שמתאימים לחוויות לכל תייר מקומי או בינלאומי.

מה אפשר לעשות בצפון יחד עם קולינריה?

הצפון משופע באפשרויות שונות לתיירים ומטיילים של יום אחד ויכול להציע גם למשפחות וגם לזוגות פעילויות מהנות. מי שאוהב פעילות אתגרים וספורט יכול למצוא אין ספור מסלולי טיולים ברגל, באופניים, ברכב שטח, בטרקטורונים, בסוסים ועוד, וכולם יכולים להביא אתכם בסופו של טיול למסעדה טובה כדי להשאיר עוד טעם טוב בפה לאחר פעילות מלאה אדרנלין. במצב כזה יכולים להרגיש עוד יותר את הטעמים המשובחים ולהעריך במלואה את החוויה, כמו מסעדה מעוצבת ונעימה שאפשר למצוא על חוף הכנרת, כמו אלטה, או מקומות שממוקמים על ראש ההר ומציעים לכם פינה חבויה ונסתרת בין חורשות ועצים.

מה מוצאים במסעדות השף שם?

השפים של הצפון אינם נבדלים במוטיבציה וביצירתיות שלהם מהדרום מלבד דבר אחד – הם יודעים שלצדם עומד הנוף והמיקום המעולים שלהם הם יכולים להציע הרבה יותר מאשר רק תפריט גורמה משובח. להם יש גם את המוטיבציה של הסועדים עצמם לגלות פנינים קולינריות במקומות ייחודיים ולכן אפשר להציע להם את שילובי הטעמים הכי מפתיעים מחומרי הגלם המצוינים והטריים של אזור הצפון.