איך לאכול בריא גם במסעדה

מקפידים לאכול בריא, אבל הדבר מסבך אתכם בהגעה למסעדות? כמה התלבטויות! מה שבריא לא טעים? מה שטעים לא בריא? המנה מנת ירקות ("בריא"), אבל הטעם מאיפה? ומה סוד הציפוי הקראנצ'י? כמה קלוריות יש ברוטב? ואולי זה הזמן לתקוף את העניין, עם אסטרטגיית "מותר מדי פעם", פינת "שום אסון לא יקרה"? הסירו דאגה מליבכם - יש פתרון!

 

 

אז איך אוכלים בריא במסעדה?

·      להיעזר במבחר - להתעמק ברכיבי המנות השונות ולבחור את המתאים לכם ביותר. למשל מנות שמבוססות על רכיבים דלי שומן.

·      שיטות בישול עדיפות - כידוע, יש שיטות הכנת מזון אשר נחשבות לבריאות יותר מאחרות. לכן, כדאי למשל להעדיף אידוי על טיגון.

·      לשים לב לחלופות - לעתים, ישנם מאכלים או רכיבי מאכלים מקבילים, אשר חלקם בריא יותר. למשל, קמח מלא במקום קמח "לבן" או קמח כוסמין במקום קמח חיטה.

·      לנסות דברים חדשים - ביקור במסעדה, הוא הזדמנות להיות קצת הרפתקנים! כדאי לנסות בכל פעם משהו חדש. כך תרחיבו את האפשרויות לבחירה וייתכן שגם תמצאו תחליפים בריאים יותר, למאכלים שאתם רגילים להם. בנושא המשקאות למשל, במקום לבנות על שקיות הסוכר להמתקת האספרסו או מה שאתם רגילים להזמין, אולי תנסו סמודי (שייק, שבו המתיקות מגיעה מפירות).

 

טריקים נגד קלוריות

קלוריות זה טעים! או לפחות, במילה "טעים" יש בדרך כלל לא מעט קלוריות. לא לכולם יש משהו אישי נגד קלוריות, אבל עבור רבים, בהחלט חייבים להתחשב בכך לשם שמירת משקל רצוי. במקרים אלה, ניתן ליישם מגוון טריקים שימושיים, לצמצום צריכת הקלוריות גם במסעדה. למשל, להתחיל ממנות ראשונות דלות קלוריות. כמו כן, במנה העיקרית אפשר להקפיד שיהיו הרבה ירקות. עוד טיפ: לחשוב יותר בכיוון של סלט ירקות עם פסטה, מאשר פסטה עם ירקות.   

 

 

הרוטב המסתורי והשום הבריא

רטבים הם דבר פופולארי מאוד במסעדות, אבל כמה קלוריות יש שם? הרטבים מספקים בעיקר טעם וגם תורמים למראה המנה. אם אתם מתלבטים לגביהם, תמיד תוכלו לסמוך על רכיבים טעימים ודלי קלוריות, כגון "לימון", "שום" ו"שמן זית". קחו למשל מרק עדשים - הפלא הקולינארי הקלאסי הזה. רכיבי הטעם שלו פשוטים למדי ולימון מככב בהם בגדול. במילים אחרות, אוכל בריא, טעים ואפילו דל קלוריות! לסיכום - לא חייבים לצפות כל דבר בחיים ברוטב! לכו על טבעי.

 

 

לחשוב בקטן, להרוויח בגדול

יסודיות זה יפה וכשהייתם ילדים, בוודאי לימדו אתכם שחשוב לאכול הכול, עד הסוף. לא במסעדה. באמת שלא חייבים בכל הזדמנות כזו להזמין מנות מרובות או גדולות או לאכול קינוח. ואם כבר הזמנתם קינוח לא בריא (אבל מה זה טעים), אפשר לחלוק בו עם שאר הקבוצה.